¡Muchos vinos y feliz navidad! - Reisverslag uit Mendoza, Argentinië van Anton en Femke - WaarBenJij.nu ¡Muchos vinos y feliz navidad! - Reisverslag uit Mendoza, Argentinië van Anton en Femke - WaarBenJij.nu

¡Muchos vinos y feliz navidad!

Door: Femke en Anton

Blijf op de hoogte en volg Anton en Femke

24 December 2012 | Argentinië, Mendoza

¡Hola!

Allereerst willen wij iedereen bedanken voor alle lieve berichtjes die jullie op onze site achterlaten. Dit vinden we echt heel leuk om te lezen, dus blijf reageren!;-)

We willen graag nog even een korte update geven voordat de feestdagen beginnen. De laatste keer dat we een berichtje achterlieten op deze site zaten we in Bariloche met niet al te best weer. Gelukkig werd het de dag nadat we dit berichtje hadden geschreven iets beter weer! We hadden deze dag een auto gehuurd om de '7-lakes-route' te rijden; een toeristische route die ons langs zeven verschillende meren zou leiden. De omgeving was prachtig! Bij elk meer stapte we even uit om een foto te maken. In het plaatsje 'Villa la Angostura' (we lazen vandaag dat Willem-Alexander en zijn gezin hier al vier jaar kerst vieren en zo ook dit jaar) hebben we geluncht en uiteindelijk zijn we ook bij 'San Martin de Los Andes' wezen kijken. De dag erop hebben we weinig gedaan en de dag daarop vertrokken we vanuit Bariloche met de bus naar Mendoza!

Afgelopen zondag kwamen we aan in Mendoza na een busreis van 17 uur.. We hadden het gevoel dat we op vakantie gingen; van het Nederlands-achtige weer richting de zon! Eenmaal in ons hostel aangekomen kwam Femke erachter dat ze haar iPod in de bus had laten liggen (domdomdom)! Ze vroeg de receptie om de busmaatschappij te bellen, maar die vertelden dat ze niks konden vinden. De jongen van de receptie adviseerde ons om zelf te gaan vragen. We liepen dus weer het hele eind terug naar de bus terminal. Hier werden we van het kastje naar de muur gewezen. Ze spraken alleen Spaans en ze wilden niet nog een keer naar de buschauffeur bellen. Uiteindelijk kregen we het adres van waar de bus zou moeten staan. Aangezien het 'maar' vijf kilometer verderop was, besloten we te lopen. Na iets meer dan vijf kilometer hadden we het gevonden. Echter, bij de ingang werden we geweigerd door de bewaking... De moed zonk ons een beetje in de schoenen... Op ons allerbeste Spaans probeerde Femke de beste man te overtuigen dat het heel belangrijk voor haar was en dat ze zeker wist dat haar iPod in de bus lag. Na een tijdje mochten we toch doorlopen en daar lag ie dan; Femke's iPod!!! Helemaal gelukkig (Anton iets minder, want die had inmiddels enorme blaren) besloten we de taxi terug naar ons hostel te pakken en lekker te gaan zwemmen (zwemmen is niet echt mogelijk aangezien het zwembad twee bij drie meter is, maar het is goed om af te koelen)! Voor de volgende dag hadden we een wijntour op het programma staan. Mendoza is een grote wijnstreek in Argentinië. Met de bus gingen we naar Maipú. Hier huurden we twee mountainbikes en gingen toen naar de eerste wijngaard. Hier proefden we twee heerlijke rode wijnen aan het zwembad met uitzicht op de wijngaard. Toen we onze wijn op hadden gingen we naar een olijfgaard. Hier kregen we een korte rondleiding en konden we allerlei tapanades, olijven en olijfolie proeven; heerlijk! Toen we hier onze mini-lunch achter de rug hadden gingen we naar Trapiche, een grote wijngaard. Ook hier kregen we een rondleiding en vier verschillende wijnen om te proeven. We leerden hier een leuk stelletje uit New York kennen en we zijn na Trapiche samen met hen gaan drinken bij de 'beergarden'. Het was een leerzame, lekkere en gezellige dag! De twee dagen hierna hebben we vooral gerelaxed aan het zwembad, gewinkeld en zijn we naar verschillende parken in Mendoza geweest. Donderdag zijn we nog een dag naar Maipú gegaan om de overige wijngaarden te bezoeken. Het was wederom een hele gezellige dag! Afgelopen vrijdag zijn we naar 'Thermas Cacheuta' geweest. Het was prachtig gelegen tussen de bergen met uitzicht op de Mendoza rivier. We hebben de hele dag genoten in de verschillende thermaalbaden en we hebben ons heerlijk ingesmeerd met modder! Een heerlijke lunch was inbegrepen en aan het einde van de dag kwamen we tot de conclusie dat we behoorlijk verbrand waren! Gisteren hebben we een een city tour gehad, 's middags hebben we de zon vermeden door in de hangmat een boekje te lezen en 's avonds hadden we een 'asado' (een Argentijnse barbeque met heel veel vlees) in ons hostel... Vandaag zijn we even naar een shopping mall geweest en 's middags hebben we wederom in de hangmat een boekje gelezen. Kortom, we genieten hier volop van het mooie weer en de heerlijke wijnen!

Wij willen jullie graag allemaal hele fijne kerstdagen wensen en alvast een heel gelukkig nieuwjaar!! Wij zullen kerst hier in Mendoza doorbrengen in een hotel. Helaas ontbreekt hier wel ieder spoor van een kerstgevoel. Her en der zijn wel wat kerstversieringen te vinden, maar met 40 graden hebben wij niet het gevoel dat het kerst is... We adviseren jullie dus extra te genieten!;-) Oud en nieuw zullen we doorbrengen in Valparaíso (Chilli). Dit plaatsje aan de kust staat bekend om de spectaculaire vuurwerkshows, dus we zijn benieuwd!

Heel veel liefs,
Anton en Femke

• 24 December 2012 - 09:33

Yvette Beaurain:

Hoi Anton en Femke,

Wat een geluk dat je ipad er nog lag zeg.
    Verder lijkt me dit een interesante trip..hik, hik..met al die lekkere wijn.
    Maak voor jullie tweetjes maar een kerstgevoel, ik kan me voorstellen dat je dat met 40 gr. niet hebt..wij wensen jullie dan toch fijne kerstdagen aan het zwembad, wij doen het hier in de regen.

Tot horens, groetjes Ronald en Yvette

• 24 December 2012 - 10:39

Harm:

Hey Anton en Femke,

Klinkt goed daar! Zou het niet erg vinden om op deze manier het kerstgevoel te moeten missen. Hier is het 13 graden en regent het. Maargoed, niet teveel wijn drinken en ik zie het volgende verslag wel weer verschijnen!

Gr. Harm

• 24 December 2012 - 10:53

Marianne:

Hoi Hoi,

Toch weer een beetje tijd gevonden om de site bij te werken.
    Wij hebben inmiddels ook de vele foto's ontvangen, en zien jullie inderdaad ingesmeerd met modder, dit was echter niet 1 foto maar vele en van iedere zijde van jullie lichaam zijn jullie hierop te bewonderen.
    Nog steeds de camera aan het uitproberen?
    Verder ziet het er allemaal mooi uit, en qua temperatuur ook aardig, wij alleen verdinken in de regen en nog eens regen.Wij wensen jullie ook een mooie kerstdag en wij zullen hier aan jullie denken met het kerstdiner want we hebben nu wel wat lege plaatsen aan tafel.
    Veel plezier verder en tot de volgende keer. Mama.

• 24 December 2012 - 11:23

Jeroen Ligthart:

Leuke update!

dit is dus jullie laatste stop in argentinië en zo te lezen hebben jullie optimaal genoten. Enjoy in Chili en jullie ook alvast ee fijne kerst en de beste wensen.

gr,
    jeroen

• 24 December 2012 - 13:56

Lizanne De Vries:

Heej Anton en Femke!
    Leuk om weer jullie verhaal te lezen:) wel echt balen van je iPod, die zou ik ook echt niet kunnen missen! Gelukkig hebben jullie hem, na veel moeite, toch terug gevonden! Grappig dat jullie zo dicht bij de koninklijke familie zijn:) En het is inderdaad wel jammer dat er daar amper kerstsfeer is, maar ach jullie zullen nog genoeg jaren kerst vieren in Nl, dus probeer toch maar te genieten van het lekkere weer!
    Jullie ook hele fijne dagen en maak maar veel foto's van het vuurwerk in Chilli! Snel weer skypen!!
    Pas goed op elkaar en nog heeel veel plezier!! Xxx

• 26 December 2012 - 09:15

Wim Van Boxtel:

Wat goed dat jullie de i-pod nog gevonden hebben! Had verwacht dat die Argentijnen hem wel alvast voor jullie hadden gepakt, als ze wisten dat er Nederlanders aan kwamen omdat er een i-pod in de bus lag. Was mijn wantrouwen dus toch onterecht.

Veel plezier met de vuurwerkshow volgende week!

Groetjes, Wim

• 28 December 2012 - 23:19

Adea:

Hoi Femke en Anton, goed te horen dat jullie het zo naar je zin hebben. 40 graden is echt heel anders dan hier. Wij zitten hier in een redelijk relaxte kerstvakantie. Janne en ik hebben die vandaag bij IKEA doorgebracht wat zowaar (i.v.m. drukte) gezellig was. Inclusief de Zweedse Balletjes. Morgen gaan we met z'n allen naar de crematie van de oma van Ellis. Ze is redelijk plots gestorven.
    Houden jullie het nieuws uit Nederland een beetje bij? Dat is via internet natuurlijk goed mogelijk. Anders kan je straks niet meepraten over gestorven bultruggen.
    Nou, let goed op je spullen maar vooral op elkaar. Groet Adea, Jos en Janne.

O ja en natuurlijk een fijne jaarwisseling!,

• 30 December 2012 - 00:09

Anouk:

Hee Anton en Femke!

Zow jullie bekijken veel daar! Leuk om jullie ervaringen te lezen.
    Fijn dat je je Ipod terug had uiteindelijk, zou anders wel balen zijn geweest..
    En de kerstdagen zullen inderdaad wel anders zijn, maar hier hadden we regen in plaats van sneeuw dus veel hebben jullie niet gemist, haha ;).

Tot verhaals weer! Xx

• 31 December 2012 - 12:49

Marianne:

Hoi Hoi,

Heel veel plezier vanavond op het strand, dat is heel anders dan hier op de loosbroeksestr., geniet ervan want dat maak je nooit meer mee (denk ik) vooral bij die temperaturen. Verwacht wordt dat het hier met de jaarwisseling zal regenen, schenk maar een glaasje champagne in en proost daar maar op de ons. Prettige jaarwisseling en ik zou zeggen tot volgend jaar. gr mama.

• 31 December 2012 - 13:37

Marjo En Wim Westerhout:

Hoi hoi Femke en Anton,

Vanuit een druilerig Nederland wensen wij jullie een heel gelukkig nieuwjaar en alle goed voor de toekomst. Wij proosten met champagne op al het geluk voor onze medemensen.Geniet van de tijd daro,want dit zal je niet meer meemaken.
    Groetjes van ons Wim en Marjo

• 31 December 2012 - 14:17

Ronald En Corine:

Hoi Femke en Anton

Wij willen jullie een hele fijne jaarwisseling wensen. Dit gebeurt bij jullie wel 4 uur later maar dan zitten jullie ook in 2013. Wij wensen jullie voor 2013 heel veel geluk, gezondheid en liefde.
    Op dit moment wordt er bij ons al veel vuurwerk afgestoken, Minoes is zo bang dat ze achter de bank blijft zitten soms komt ze eventjes kijken of alles over is dan sluipt ze over de grond door het huis.

PROOST OP 2013
    Papa en mama

• 03 Januari 2013 - 00:15

Thijs:

Hee Anton en Femke!

Wat een mooie verhalen en chique foto's.. Ik ben jalours!!
    Nog de beste wensen voor dit 2013, wat voor jullie nog grotendeels daar plaats gaat vinden. Geniet ervan, maar dat zul je vast al genoeg te horen gekregen hebben :). Veel plezier samen!

• 04 Januari 2013 - 09:31

Martijn Van Erp:

Klinkt goed allemaal hoor (muv het i-pod verhaal ;-) maar is ook weer goed gekomen! Hier kruipen we ook langzaam richting de 40 graden celcius met zo'n tien graden boven nul. Het was gaaf om ff met jullie te kunnen skypen, binnenkort weer doen! Nog veel plezier daaro!

• 04 Januari 2013 - 17:07

Opa Jansen:

Hier een berichtje uit Oss. Zozo, we hebben hard gewerkt. Het resultaat is daar. Een mooi plafond zit er weer in! Kunnen we weer mee vooruit!
    Groetjes uit Oss