Adios Rio y bienvenido Buenos Aires - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Anton en Femke - WaarBenJij.nu Adios Rio y bienvenido Buenos Aires - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Anton en Femke - WaarBenJij.nu

Adios Rio y bienvenido Buenos Aires

Blijf op de hoogte en volg Anton en Femke

27 November 2012 | Argentinië, Buenos Aires

¡Hola!

Inmiddels zitten wij in Argentinië, Buenos Aires, maar we zullen eerst onze Braziliaanse avonturen met jullie delen!

Na ons eerste reisverslag zijn we lekker naar het strand gegaan om te genieten van het zonnetje! De golven waren hoog en de oceaan was koud! Helaas voor Anton lagen we op het homo gedeelte van Ipanema, waardoor het gehalte Braziliaanse vrouwen lager was... Desalniettemin hebben we genoten van een lekker dagje strand! De volgende ochtend stonden we al vroeg op; we hadden een drukke dag gepland omdat het onze laatste dag in Rio de Janeiro was. We begonnen met een gezellig ontbijtje samen met Achmed en Natalja. Achmed was de vorige avond aangekomen in het hostel en wist niet zo goed hoe en wat hij wilde doen. We vroegen hem daarom om de dag met ons door te brengen. Het was een gezellige dag! Eerst waren de naar de Escadaria Selaron (de trappen van mafkees Selaron) geweest. Deze trappen waren heel mooi en midden in een favela (sloppenwijk) te vinden. Selaron heeft de trappen versiert met tegeltjes, heel veel tegeltjes. Tegenwoordig sturen mensen uit de hele wereld tegeltjes op, die hij vervolgens plaatst op de trappen. Op de foto kunnen jullie een indruk van deze trappen krijgen.
Hierna vervolgden we onze trip naar de suikerberg. Makkelijker gezegd gedaan... Afijn, een uurtje of 1,5 later kwamen we uiteindelijk aan. Op de berg genoten we van een fantastisch uitzicht over Rio!
Na de beklimming van de suikerberg hebben we Achmed het strand laten zien om vervolgens afscheid van hem te nemen. We wilden samen eten en de zonsondergang bekijken. Het pizza-op-het-strand-moment was leuk en lekker! Nadat we de pizza verorbert hadden zijn we een mooi plekje gaan zoeken om de zonsondergang te bekijken. Dit was goed gelukt! Onder het genot van een kokosnoot hebben we de zon zien ondergaan, waarna luid applaus klonk.

Daarna snel naar het hostel om onze spullen te pakken: op naar Argentinië! Ruim 10 uur later (taxi, vliegtuig, volle bus) kwamen we in het hostel aan. Via internet leek het een schot in de roos, de mogelijkheid om de hele dag in te checken, "de mooiste straat van de wijk". Niets bleek minder waar.. Na nog eens 6 uur wachten konden we eindelijk onze kamer in. Heel tevreden waren we niet.. Daarom besloten we onze tweede boeking voor dit hostel te annuleren en ons eens te verwennen met een leuk appartement in de wijk Palermo (een betere wijk in de stad).

De volgende dag waren we nog maar net op tijd voor het ontbijt (het zou eens geen gewoonte zijn van dit hostel om zich aan de reguliere tijden te houden). Na het ontbijt (wat overigens wel prima was) zijn we naar de wijk Recoleta gelopen. Dit is een chique wijk in Buenos Aires. Hier zijn we naar de beroemde begraafplaats geweest, waar veel beroemde en welgestelde mensen liggen begraven (zoek maar eens op wikipedia naar deze begraafplaats). Saillant detail is dat begraafplaatsen hier gekocht worden. Hierdoor is er handel ontstaan in de begraafplaatsen, waardoor een plaats tot wel €100.000 kan kosten. Enorme bouwwerken van graven kwamen we tegen. Best akelig om daar zo doorheen te wandelen. Veel kisten kon je door het glas zien liggen. Op deze begraafplaats hebben we onder andere het graf van Evita Peron bezocht.

Vervolgens zijn we verder gewandeld naar plaza nacionales unidades, waar we lekker op het gras twee sultana's hebben gegeten met uitzicht op een enorme bloem van metaal. De dag werd afgesloten met pijn aan onze voeten (ruim 20 km gewandeld op onze slippers).

Zondag hebben we in de wijk San Telmo een antiek/kunstmarkt bezocht en zijn we naar de wijk La Boca geweest, waar de voetbalclub Boca Juniors is gevestigd en de straat Caminito te vinden is. Dit is een mooie straat met heel veel kleur in de gebouwen. Omdat het zondag was was er markt en zagen we wat tango op staat. Helaas was Caminito erg toeristisch...

Tot zover deze update. Wij gaan slapen, morgen weer naar school!

¡Muchos besos!

• 28 November 2012 - 09:42

Lizanne:

Hee Anton en Femke,
    Leuk om jullie reisverslag te lezen! Jammer dat jullie niet veel Braziliaanse billen hebben gezien;) Gelukkig hebben jullie nu lekker een ruim appartement! Heel veel succes met de Spaanse lessen, hopelijk hebben jullie het snel onder de knie, dan kun je daar makkelijker communiceren met de mensen..
    Nog veel plezier en pas goed op elkaar!
    X Lizanne

• 28 November 2012 - 10:19

Anouk:

Hoihoi!

Leuk om te lezen dat jullie al zoveel ondernemen!
    En pijn aan je voeten na 20 km lopen op slippers? :P ik kan het me zo voorstellen :P
    En die trap met die tegeltjes, die ziet er echt gaaf uit!

Have fun!
    Xx Anouk

• 28 November 2012 - 12:20

Marianne:

Goedemorgen,
    Fijn dat alles goed gaat daar in het verre. Ik dacht dat jullie goede schoenen hadden gekocht om flinke wandelingen te maken of staan deze niet hip onder een korte broek? Mooi om zonsondergang mee te maken, ziet er prachtig uit. Het is ook een aanrader om zonsopgang te bewonderen of is dat te vroeg opstaan? Hebben jullie uiteindelijk toch een school gevonden om spaans te leren, zit je daar met veel mede studenten? Wij hebben ook nog wel tegeltjes liggen, zullen we die ook maar even opsturen zodat jullie ze daar kunnen neerleggen, zodat andere weten dat jullie er geweest zijn.
    Verder is alles oke groetjes en tot de volgende keer, mama

• 28 November 2012 - 17:25

Ilse:

Hey!

Wat leuk om al jullie avonturen te lezen! Zo te horen maken jullie het goed. De foto's zien er erg leuk uit, geeft een mooie indruk van wat jullie allemaal zien.

Ik ben erg benieuwd naar alle andere verhalen over wat jullie mee maken en natuurlijk naar de mooie foto's die nog komen gaan.

Succes op school en veel plezier!
    Groetjes,
    Ilse

• 30 November 2012 - 23:06

Papa&mama:

Hoi Femke en Anton.
    Prachtig die fotos van het tegeltje met iron maiden en die hagedissen / leguanen. Maak opnieuw een paar mooie fotos van die watervallen. Groeten uit keulen van papa en mama

• 01 December 2012 - 19:07

Jos, Janne En Adea:

Hoi Femke en Anton,
    Nou dat ziet er geweldig uit daar. We zoeken nog een tegel voor onze nieuw badkamer, maar ik zie dat je niet per se hoeft te kiezen. Vanalleswat is ook leuk.
    Hier zitten we ondertussen druk in de sinterklaasperikelen. Geen zon, maar druilerig koud weer. Bovendien is het vanaf kwart over drie (ik overdrijf) al donker.
    Maar door af en toe naar jullie foto's te kijken blijven we vrolijk. Zon aan de andere kant van de wereld is ook OK.
    Geniet ervan! Groet Adea

• 05 December 2012 - 16:41

Sint En Piet:

De sint is dit jaar ook weer in het land,
    maar hij moest nu wel naar de andere kant.
    Van de wereld wel te verstaan,
    om naar Anton en Femke op zoek te gaan.
    Maar gelukkig is de site waar ben jij nu dichterbij,
    en dat maakt sint en piet erg blij.
    En hebben zij ook wat sinterklaas pret,
    want wat zij daar doen vinden de reispieten erg vet.
    Een half jaar voorbereiding ging eraan vooraf,
    maar dat was echt geen straf.
    Je kon je alvast inleven hoe het daar zou zijn,
    de gedachte er alleen al aan was fijn.
    Jullie moesten alleen nog even afstuderen,
    en dan daarna nooit meer voor jaren leren.
    Femke kreeg al in september haar bul,
    net geen cum laude en dat is geen flauwe kul.
    Toen werd het tijd voor een groot feest,
    iedereen die jullie een warm hart toedroeg is geweest.
    Wel raar om van iedereen afscheid te nemen voor een 1/2 jaar,
    en toen begon het moeilijke nog voor Anton nietwaar?
    Even afstuderen bleek toch wat moeilijker te zijn,
    maar ook Anton kreeg zijn bul en dat is fijn.
    Wij kunnen jullie reis nu volgen op een grote landkaart,
    die straks alle goede herinneringen bewaart.
    Jullie zijn nog maar een paar weken weg,
    in een land waar je weet heg nog steg.
    Soms kom je voor minder leuke verrassingen te staan,
    maar samen kunnen jullie alles aan.
    De reispieten willen wel graag met jullie ruilen,
    maar het gezegde is van ruilen komt huilen.
    Geniet nog veel van de tijd dat je daar bent,
    want eenmaal in Nederland ben je zo weer gewent.
    Tot in juni dan zien we jullie weer,
    en tot schrijfs of skype deze keer.

Tot volgend jaar SINT EN PIET.

• 06 December 2012 - 16:00

Trees Iemenschot:

Hallo Anton en Femke.

Hoe is het nu met jullie en wat eenleuk verslag en erg mooie foto's.
    Hier is alles nog o.k. ook met Tippy.

Groetjes van opa en mij.

• 06 December 2012 - 22:55

Leon:

Leuk om jullie reis zo te kunnen volgen. Ik hoop dat jullie deze site fanatieker bij houden dan ik destijd heb gedaan in Australie ;-) Enjoy!

• 07 December 2012 - 16:12

Opa Jansen:

Hoi Anton en Femke,

Ik heb jullie verhalen gelezen en fotos gezien! Ziet er erg mooi uit! Zijn jullie al bij de gletsjers aangekomen? Het zal wel koud zijn daar!

Tot het volgende verhaal maar weer!

Groetjes vanuit Oss,
    Opa